woensdag 30 december 2015

Kerst, zeilen, rijk en Marco Island

De kerstdagen zijn voorbij gevlogen! Het waren leuke dagen in Fort Myers Beach. Op kerstavond hebben we erg gezellig geborreld op de Solitude (met de NL’se Canadesen Nick en Hetty) en de Contessa Rosa (Canadese Randy en Rosalie). Op eerste kerstdag hebben we een hele lange strandwandeling gemaakt. Wij liggen zeg maar tussen het eilandje en het vaste land en aan de buitenkant van het eiland is het een en al strand. Erg leuk, het is er altijd druk, maar nu met kerst superdruk! Ook heel veel jongelui dit keer. ’s Avonds was er live muziek op Time Square, het centrale pleintje bij het strand. Ook hadden we lekkere dingen gehaald om te eten, dus helemaal goed.

Tweede kerstdag zijn we de andere kant het strand op gelopen en terug met de Beach Trolley. Het is super dat busje, maar we zaten meer dan een uur te wachten (hij had al twee keer langs moeten komen) en met ons een oude man van 90 die aan de zuurstof zat en er was geen schaduw...zucht. Deze oude man is uiteindelijk maar in een taxi gestapt. Met zoveel oudere mensen hier, zou je verwachten dat het systeem iets beter is. ’s Avonds zijn we weer naar de live muziek gegaan op Time Square, dit keer een hele gave rock ’n roll band! Genieten dus.

Uiteindelijk zijn we maandag weer verkast. Ik had ’s ochtends een beetje een deja vu, met Marokko vijf jaar geleden... Het was vijf uur nog donker, we moesten vroeg weg ivm hoog water en ik werd klaarwakker door twee rondrennende kakkerlakken! Die het trouwens niet overleefd hebben. Het is ongelooflijk, maar we hebben er nog nooit zoveel binnen gehad als sinds we in Amerika zijn... Het was wel prachtig op het water met de opkomende zon! En omdat we maar een paar mijl uit de kust voeren, zagen we de lichtjes langzaam hoge flats en gebouwen worden. Het was uitkijken voor de ‘crabpots’, kreeftenkooien. Net na de lunch voeren we de smalle invaart bij Marco Island in. Weer prachtige stranden, vele bootjes en aan de andere kant de mangrove.

We wilden lekker beschut gaan liggen, dus voeren we via een smal vaargeultje naar Smokehouse Bay. Erg leuk, want we voeren echt letterlijk door de achtertuinen van de meest grote en prachtige huizen! We keken onze ogen uit. Hier zit geld!

Het blijkt dat Marco Island normaal 17.000 bewoners heeft en in het seizoen 40.000. We liggen weer schitterend beschut omringt door prachtige grote huizen en aan de andere kant een marina. Met de dinghy gaan we een klein stukje verder, bruggetje onderdoor en daar heeft de locale supermarkt, WinDixie, een dockje. Super! Vanaf daar loop je van winkelplaza naar winkelplaza, met een watersportzaak, boetiekjes, restaurantjes, kappers, Starbucks enz. Vanochtend is er een farmersmarkt. Eens kijken of we lekker aardbeien voor het dessert voor oudjaar kunnen scoren.