maandag 1 februari 2016

Bikinis, Biminis, Bamanas, Bahamas

Ja hoor, we konden zaterdag weg! En we zijn weggegaan! Het was een prima tripje. Motorzeilend nog aardig wat uurtjes en daarna werd het toch te scherp en moest de motor het alleen doen. Maar het was rustig weer en geen regen. Er vertrokken nog een paar andere boten, maar die verloren we al snel uit het oog. Het was ook wel weer lekker om midden op het water te zijn. We zagen weer vliegende vissen, Portugese oorlogsschepen (de kwalletjes) en dolfijnen. ’s Avonds waren er weer veel sterren en een prachtige (bijna halve) maan. Maar het was ’s nachts ook druk! Druk met andere schepen. En wel...cruiseschepen! Niet te geloven, we hebben er meer dan 20 geteld. De Nieuw Amsterdam, Norwegian Getaway, Celebrity Silhouette, etc. Zag je in de verte een bol met licht, dan wist je het al, daar komt er weer een. De cruiseschepen varen hoofdzakelijk ’s nachts zodat de mensen overdag ergens aan land kunnen, hier was het echt een cruiseschip-kudde.

Er voeren ook nog zo’n 4 andere zeilboten, we zagen ze niet, maar hoorden ze des te goed al die schepen oproepen. Voor degene die wacht had een leuke afwisseling, maar als je moest slapen iets minder. Er waren ’s nachts ook weer de ‘lichtjes’ in het water. Genieten gewoon weer! En zodra het licht werd, liepen we de Bahamas aan. De Bimini eilanden om precies te zijn en dan Noord Bimini. Daar kwamen we samen met de andere zeilboten, die kwamen van boven. Waarschijnlijk zijn die langer via de kust omhoog gevaren om dan naar de Biminis te knikken. Wij zijn meteen al naar de golf gegaan, zodat we vrij meteen de stroom meekregen. Dichtbij de kust liep die nog tegen. Zo pakten wij ook sneller de beruchte golfstroom op en vlogen we, onder een ideale hoek, naar de overkant. We liggen nu voor anker bij Alice Town. Het is zo enorm anders hier dan in de States! Meer Caribisch. Nadat we het anker hadden laten vallen zijn we eerst gaan ontbijten en toen naar de kant om in te checken. Dat gaat hier echt super relaxt. Ze hebben wel liever dat je in de marina gaat, ‘voor als ze de boot willen komen doorzoeken’, werd er gemeld, maar verder checkten ze ons gewoon in. Het was zondag, dus alles was verder dicht.

En vandaag, regent het de hele dag alweer! We hebben gisterenmiddag nog wel lekker gezwommen in heerlijk warm water! Super en dat was ook alweer heeeeeeel lang geleden. Vannacht is het begonnen met gieten en dat doet het nog steeds. De dinghy is bijna vol. We doen dus lekker rustig aan. Morgen moet het weer beter worden, dan gaan we Alice Town eens beter bekijken.