donderdag 28 juli 2016

Boulogne, Duinkerke en Oostende

Eindelijk weer een internetverbinding in de haven die e.e.a. niet blokkeert, dus ik kan weer de site bijwerken…

Het dagje en nachtje naar Boulogne sur Mer was een prima tochtje!! We hadden super mazzel, want we gingen lekker hard en we hadden het tij super lang mee. Dus dat was fijn!

Boulogne was weer leuk. De haven lag ook hier goed vol. En zoveel Nederlanders! Haha, dat is heel grappig, wij zijn altijd best gespitst of we een NL’se vlag zien en daar kunnen we nu niet meer omheen, zoveel! Grappig hoor.

En we hebben gezellig gekletst met Judith en Mathijs van de Inca, vrienden van de Blue Spirit, waar wij in 2010 gezellig lang mee hebben opgevaren. Erg leuk!

Verder heerlijk door Boulogne gestruind en verder gewoon rustig aan gedaan. Lekker ook weer internet, dus wat dingen geregeld en we zijn natuurlijk aan het solliciteren, wat er ook positief uit ziet. Fijn gevoel, want het houd je toch wel bezig, weer naar NL komen.

Inmiddels hebben we Boulogne vanochtend in alle vroegte weer verlaten. Het was nog heel vroeg, net krap licht, maar ja, we wilden nog wat tij meepakken. Dat lukte, want ook vandaag hielden we het de hele tocht mee tot het laatste uur. Maar aangezien het goed waaide, konden we ook heerlijk zeilen en trok de wind ook. Het was weer eens een aardig windje, onze buurman heeft het over windkracht 8, maar dat hebben wij niet op de meter gezien. Omdat we dicht onder de kust voeren waren er geen golven, dus toppie!

Heel de tocht zagen we al dikke, zwarte wolken, maar pas toen we net aan de steiger lagen, begon het te miezeren. Timing!

Vanochtend was het weer vroeg dag, op weg met de stroom mee. Heerlijk weer. Weinig wind, dus motorzeilen. We zagen de kust veranderen van industrie naar flats en hotels. En ja hoor, daar was Oostende alweer, onze favoriet! De havenmeester vermoedde het al: “op wereldreis geweest?” De jerrycans waren hem opgevallen en eerst kwamen we twee keer per jaar langs en toen 6 jaar geleden voor het laatst…hihi, slimme gast!

Lekker geluncht met patatekes en even door de stad gestruind. Voor de rest rustig aan en ik ben weer alles terug een plekje aan het geven wat de douane-jongens overhoop hadden gehaald. En we hebben een gezellig vooruitzicht voor de happy hour vanmiddag!

Een van onze trouwe volgers had ons al gespot met binnenvaren!!!