woensdag 31 augustus 2016

Normale leven, werkende leven...

En dan zijn we alweer een maand in NL en twee weken op onze winterplek. Het is verbazingwekkend hoe snel je went aan het 'normale leven' in NL. Ik zeg 'went', maar is het eigenlijk wel 'wennen'? Is het niet gewoon meegaan en je aanpassen aan hoe het in NL gaat, of aanpassen aan 'wat hoort'. En dan komt ook het 'normale leven'..... Wat is 'het normale leven'? Iets wat iedereen doet? Of waarvan men vind dat het hoort?



Ik moet zeggen, dat we ons er niet heel erg mee bezighouden. Met 'hoe het hoort' dan. Maar ja, op veel plekken ontkom je er niet aan. We hebben inmiddels een autootje gekocht, een pracht karretje! Een Peugeot 208.



Ook heb ik mijn 'werk'-garderobe uitgebreid, want ik snap ook wel dat mijn Thaise jurk en teenslippers niet kunnen. Verder hebben we weer verzekeringen en liggen de boodschappentassen standaard in de auto.

Het heerlijke is nu, zoals altijd als we lang ergens op een plek bleven, dat we weten waar we moeten zijn. Welke supermarkt, waar is de bank, tanken, lekker eten, enz. Gewoon makkelijk en luxe vinden wij. Daarnaast keldert onze conditie zienderogen, want waar we voorheen lopend alles deden, soms met de zware boodschappentassen, pakken we nu de auto. Een kratje bier wordt toch wel erg zwaar na een tijdje hoor!

En dan is naast het 'normale leven' ook nog het 'werkende leven'. Het leven waar ik me vanaf morgen in stort. Over 'moeten wennen' gesproken.....ik ben al niet zo'n ochtendmens en we zaten vanochtend heerlijk relaxt saampies te ontbijten op de tijd dat ik normaal op de zaak moet zijn. Haha! Ik heb er wel echt zin in! Weer collega's, weer wat andere dingen om jezelf mee bezig te houden. En voor degene die het nog niet wisten, ik ga maar vier dagen werken! Super luxe vind ik dat! Dus vrijdag ben ik alweer vrij... Etienne kan nog even rustig aan doen, al zal, zo aan boord, hij ook echt wel gelijk met mij wakker worden.

Het is echt al een beetje huisje, boompje, beestje! Waarin het huisje de boot is, het boompje de mast? Of eigenlijk de prachtige bossen om ons heen en het beestje zijn de vissen, futen, ijsvogels, eenden, ganzen en konijnen! Aan dit 'normale leven' kan ik misschien inderdaad wel wennen....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten