zondag 21 augustus 2016

Terug op honk

Zo voelt het een beetje eigenlijk; we zijn terug op honk. Verder voel ik me nog wel wat ontaard en moeten we nog wat meer landen.


Zaterdag de 13e zijn we geweldig ontvangen in Willemstad!! Vrienden en familie stonden te zwaaien op de kant! En loodste ons over de eindstreep. Heerlijk om zo warm welkom te worden geheten door het groepje mensen dat je zo dierbaar is!



Het was een geweldige dag! Hij vloog voorbij! Heerlijk uitgebreid geluncht en ’s avonds zijn we lekker uit eten geweest. Het grappige was wel dat we aardig wat aandacht trokken met onze landenvlaggen in het want. Hele leuke gesprekken dus ook gehad met verschillende voorbijgangers.


De krant was er ook bij zaterdag, wat resulteerde in een uitgebreid artikel in AD Drechtsteden op zaterdag (13-08) en maandag (15-08) en een groot stuk in de Moerdijkse Bode op maandag!




Zondags zijn we naar Zwijndrecht gevaren. We hadden enorme mazzel want het tij was met ons en we hadden nog stroom mee, de Kil op. Ook bij de brug Dordrecht/Zwijndrecht hadden we geluk, even gas erop en we konden er meteen mee onderdoor!

We lagen dus alweer vroeg afgemeerd op onze voorlopige vaste plek bij WSV Zwijndrecht in de Strooppot. Een heerlijk plekje! Lekker rustig in de middle of nowhere. We hebben prachtig natuur om ons heen en regelmatig zwemt er een eend voorbij of knabbelt aan de waterlijn. De futen vangen de visjes en de ijsvogels vliegen rondjes om de boot. De spreeuwen zijn wat minder, want de lekkere besjes liggen in verteerde roze vlekken al verspreid over de boot.

Eenmaal op ons plekkie wordt de boot al snel ontzout, van binnen en buiten en ligt ook meteen overhoop. Niets heeft meer een vaste plek. We slepen ook wat spullen van de boot, maar helaas kan niet alles eraf.

’s Maandags gaan we meteen naar het gemeentehuis om ons weer in NL in te laten schrijven en een briefadres aan te vragen. Verkeerde loket, opnieuw een afspraak maken voor woensdag en we krijgen formulieren mee (‘Hervestiging’). Woensdag wordt alles ingevoerd en zaterdag hebben we een heel pakket in de bus en zijn weer inwoner in NL met een briefadres. Toppie, want nu kunnen we een auto gaan kopen en op naam laten zetten.

Wat deze week ook snel gaat is het solliciteren voor mij...na een aantal gesprekken onderteken in vrijdag mijn contract en ga per 1 september aan de slag bij Huntsman!! Ik ben superblij en heb er veel zin in!

Heel de week regelen we allerlei andere kleine dingen en rijden af en aan. Even struinen door Dordrecht op onze schoenen resulteert in heftige blaren. Dat wordt nog wat na 1 september, ik denk dat ik mijn gympies maar voor de zekerheid in mijn tas gooi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten