zaterdag 12 maart 2016

Veel gezelligheid

Het lijkt er wel op dat hoe dichter we bij ‘huis’ komen, hoe minder ik ga schrijven... Maar dat is niet met opzet hoor. Het is gewoon een beetje dat we alles al verteld hebben ofzo, tenminste dat gevoel geeft het. Terwijl dat ook klinkklare onzin is, want hier zijn we nog nooit geweest. We zijn nog steeds in George Town. In het begin was dat prima, want er is veel te doen en daarna hield de wind ons nog even vast hier, maar morgen gaan we verder.

Hier bij George Town kwamen alle boten die we tot nu toe in de Bahamas hebben ontmoet samen, ontzettend gezellig dus!! Ook maakten we weer kennis met andere gezellige mensen. Een van waren de NL’ers Ton en Gerrie van Argo. Met hen zijn we een dag gaan hiken op Stocking Island, helemaal naar het zuidelijke puntje. Een super leuke tocht, gezellig gekletst, gepicknickt en de prachtige omgeving bewonderd! Ik heb een beetje last van mijn lies en het teruglopen, schuin op het zachte zand op het strand, was iets teveel. De volgende dag maar even in de rustmodus dus.

Ook hebben we een gezellige avond doorgebracht bij Windward aan boord, van Lynn en Ian. Heel leuk en wij gaan hun zeker weer zien op de Azoren want daar hebben zij een huis. Een andere NL’se boot, Wild Woman, kwam een paar dagen geleden naast ons liggen met Debby en Erik aan boord. En Capibara, de Denen die we in Key West hebben ontmoet, waren inmiddels ook hier.

Een stukje verder dan waar wij liggen is een super ontmoetingsplek met de geweldige naam; ‘Chat ’n Chill’. Daar worden allerlei meetings gehouden (van bijbelstudie tot watermaker, electriciteit of ‘going south’), verder kun je daar volleyballen, leren hoe je een mandje moet vlechten en gewoon chat’n & chill’n. Wij hebben daar lekker bijgekletst met Wild Woman en Capibara en een hoop anderen. Verder hebben we nog gezellig een avondje met Pepper doorgezakt.

Een paar keer zijn we nog naar George Town geweest, boodschappen doen. Een van die dagen, kort nadat de bevoorradingsboot er was, was het heftig. Het is bijna 1,5 mijl voor ons en het waaide hard!! Heen was niet heel verkeerd, maar de dinghy dock ligt in een kommetje en om dat kommetje in te gaan moet je onder een bruggetje door. Dit is een laag en heel smal kanaaltje. De wind stond er recht in en zo ook de stroom. Dan weet je het dus wel! We werden er naar binnen gegooid! Hoofd laag houden, want de golven waren aardig hoog. Eenmaal binnen was het rustig en op het land is dan van de harde wind weinig te merken. Een hoop lekkere verse veggies gehaald en zelfs tofu! De supermarkt is hier gewoon basic, niet veel voor mij dus, maar alle basis dingen zijn er. Daarna nog even langs de drankenwinkel, want de lekkere rum is hier super goedkoop, in tegenstelling tot het bier. Alles de dinghy in, in vuilniszakken. Wij wisten dat we nat zouden gaan worden, maar zo... Met eruit door dit nauwe doorgangetje, waren we al druipend! Het was tegen de enorme golven onder de brug in en daarna was het niet veel beter. Gelukkig krul je dan al snel rond een landtong, zodat je de golven van de zijkant krijgt. Dit is beter omdat je dan niet zo stuitert, maar de golven slaan erin en we waren allebei gewoon doornat. Och ja, daar smelt je niet van.

Verder nog de andere loopjes op het eiland gedaan en weer eens een boek gelezen. Gisterenavond hadden we een gezellig avondje ter afscheid met Pepper, Last Tango en Perigrina. Zij gaan allemaal naar het zuiden. Jammer, het was gezellig en verder gaan de meeste boten die we kennen naar het zuiden, maar we hoorden vandaag dat er nog genoeg boten naar het noorden gaan, dus helemaal alleen zullen we niet zijn.

Vandaag gaan we nog even naar George Town. We moeten benzine voor de dinghy hebben en er is al een paar dagen een muziekfestival. Dus even weer foto’s opladen (alles staat dus weer in het foto-album!) en gezellig rondkijken. Morgen 40 mijl naar Cat Island.